torsdag 9 oktober 2008

Dags för förnyelse

Jag har sedan sommarens uttåg börjat på allvar söka ett nytt jobb. Det räcker med biobranschen för mig nu. Jag känner att nästan fyra år på Filmstaden är tillräckligt.

  • Här är några saker jag inte kommer sakna med Filmstaden:

- Alla kära jävla par som kommer mysandes till biografen och går därifrån hand i hand... lika mysandes. (Ja, jag är ensam och bitter...)

- Att se det vidriga förfallet och avsaknaden av respekt hos ungdomarna som har en ofattbar förmåga att både skräpa ner och sedan låta skräpet ligga.

- Att svara på frågan "Var är biljettkassan...?" när det finns fyra stycken inom fyra meters räckhåll. Bara för att vi byggt om så betyder inte det att man inte kan köpa BIOBILJETTER längre.

- Sopa popcorn.

- "DD". (Detta är ett internskämt. Men det har att göra med en av mina "stalkers" som ni har kunnat läsa om i ett äldre inlägg.)

  • Här är några saker jag kommer sakna med Filmstaden:

- Arbetskamraterna. Men förhoppningsvis så får jag nya.

- Kundkontakten. Jag kanske får nya kunder också i och för sig.

- Gratis bio och billig popcorn.

Förhoppningsvis så dröjer det inte alltför länge innan jag hittar en ny arbetsplats. Stay tuned.

Inga kommentarer: