fredag 7 november 2008

Mormor

Är det inte helt otroligt hur ens mormor kan få en att känna sig 8 år gammal? Fast på ett bra sätt menar jag då.

Idag så hjälpte jag henne att snygga till träden i hennes trädgård inför vinterns intåg. När vi var färdiga så sade hon "Nu ska vi in och göra våfflor, Henrik lille." Väl inne vid diskbänken så tog hon fram våffeljärnet (som LÄTT har 30 år på nacken) och började göra smet. Jag fann mig stående bredvid henne med stora ögon... precis som om det vore för 20 år sedan! Jag vispade grädden och lyssnade till mormors råd om hur man gör för att smeten skall bli bra. Jag svär, det kändes precis som om jag rest bakåt i tiden. Förmodligen så kommer jag vara "lille Henrik" så länge mormor finns i faggorna, vilket jag hoppas är väldigt länge till.

Inga kommentarer: