fredag 20 februari 2009

Is there a doctor in the house?

Jag saknar Dr.Gonzo. Har inte träffat honom sedan i juli. Det är inte bra. Jag behöver lite av det meningslösa snacket, det meningsfulla snacket, det kreativa inflytandet vi ofrivilligt har på varandra, kudd-avrättningarna, de episka flatulensbataljerna, matlagningen, matätningen, alkoholen, skratten och det kravlösa hängandet.

Min återkomst till arbetet har varit en smärre rivstart då det är pågående sportlov i bya'. Denna jobbhelg är tung. Tyngre än Fat Bastard. Många timmar skall avverkas. Jag kommer inte ens få tid att spela Street Fighter 4 som jag köpte idag. Jag hinner helt enkelt inte. 12 timmar idag, 11 imorrn och 12 på söndag. Innan jag ens hunnit köra ut de sista besökarna så kommer kollegor och vänner dyka upp för att ha Oscar-vaka på Filmstaden. Samt spela TV-spel i största salongen, fuck yes! Måndag stiger jag nog upp kl.16 eller något.

Sade jag förresten att jag åkt skridskor för första gången på över 10 år precis innan jag blev sjuk? Det var roligt att skrinna fram över isen som så vackert och jämt täckte sjön mitt i stan. Drog till och med fram min gamla håcki-klubba och dribblade lite puck. De gamla ljuden av skenorna som möter isen kändes igen. Den oundvikliga smärtan i fötterna var likadan som förr och jag insåg att jag fortfarande inte kan stanna...

2 kommentarer:

Marcelo Obón Olivares sa...

Saknar dig med Duke... som faaaaan! Och jag läste helt fel först, du skrev "Kravlösa hängandet", jag läste "Kravlösa hånglandet". Hmm... paging dr. Freud.
Men... du saknas som fan broder.

by Stfn sa...

Jag önskar som vanligt att jag kunde vara på oscarsgala i växjö, men det får duga hemma hos mig :/ Galet med tv-spel också!