Henke listar årets filmer
20 filmer som jag inte hade sett innan som jag såg i år som inte gick på bio men som jag verkligen gillade
- Annie Hall - Woody Allen lyser med sin frånvaro i mitt CV. Det här är en av de roligaste filmer jag sett, dock.
- Children of men - Strålande. Scenografiskt mästerverk.
- Kingdom of Heaven - Directors cut - Så otroligt mycket bättre än den korta versionen. Jerusalem-scenerna i Arn - Tempelriddaren är en liten fis jämfört med KoH:s.
- Lawrence of Arabia - Peter O'Toole utnämndes i våras till min nya husgud.
- Le cercle rouge - It's a classic! Såg den med farsan.
- De andras liv - Värdig Oscar-vinnare.
- King Boxer - Bästa kung-fu-filmen ever?
- Sicko - Jag försöker att inte avsky USA för jag har så mycket annat att avsky men det är svårt att låta bli efter man sett denna dokumentär.
- Talk Radio - Tidig Oliver Stone-film. Jag satt som klistrad.
- Paprika - Grym mindfuck-anime.
- Hard Candy - Länge sedan jag mådde så dåligt av en film. Ellen Page, I salute you!
- Mean Creek - Indiefilm när den är som bäst!
- Flash Point - Jag vill vara Donnie Yen!!!
- A fistful of dynamite - Stor film! Med explosioner!!
- Straw dogs - Dustin goes rampage bland äckliga limey-hillbillies!
- Bron över floden Kwai - En massa chaps som bygger en bro! Grymt!
- The Stuntman - Återigen, Peter O'Toole. Så underbart skum film!
- The dirty dozen - Ett gäng fuck-ups som sätts samman under Lee Marvin.
- Lenny - Dustin ÄR Lenny.
- Patton - George ÄR Patton.
- Aeon Flux - Skräp baserad på en märklig animerad MTV-serie
- Honey - Skräp med Jessica Alba.
- Catwoman - MEGA-skräp med Halle Berry.
- Boog and Elliot - En film som krystats fram i animations-hysterin.
- Dead or Alive - TV-spels-baserad film med tuttar. Vänta... tyckte jag inte om den?
- Flags of our fathers - Skräp av Clintan.
- The Terminal - Skräp med Tom Hanks.
- Cleopatra - Never-ending skräp med Liz Taylor.
- Death Wish - Skräp med Charles Bronson som INTE lever upp till sitt rykte.
- Star Crash - ........ skräp med charm. Men ändå skräp.
1 kommentar:
Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.
Skicka en kommentar