onsdag 26 december 2007

Årets filmer - Sett på DVD

Jag har sett film i mitt hem också. Här listar jag filmer jag sett i år som har varit allt utom biofilmer. Notera att åldern på filmerna kan variera plus att det inte är en ranking utan bara listning. Viktigt.

Henke listar årets filmer

20 filmer som jag inte hade sett innan som jag såg i år som inte gick på bio men som jag verkligen gillade
  1. Annie Hall - Woody Allen lyser med sin frånvaro i mitt CV. Det här är en av de roligaste filmer jag sett, dock.
  2. Children of men - Strålande. Scenografiskt mästerverk.
  3. Kingdom of Heaven - Directors cut - Så otroligt mycket bättre än den korta versionen. Jerusalem-scenerna i Arn - Tempelriddaren är en liten fis jämfört med KoH:s.
  4. Lawrence of Arabia - Peter O'Toole utnämndes i våras till min nya husgud.
  5. Le cercle rouge - It's a classic! Såg den med farsan.
  6. De andras liv - Värdig Oscar-vinnare.
  7. King Boxer - Bästa kung-fu-filmen ever?
  8. Sicko - Jag försöker att inte avsky USA för jag har så mycket annat att avsky men det är svårt att låta bli efter man sett denna dokumentär.
  9. Talk Radio - Tidig Oliver Stone-film. Jag satt som klistrad.
  10. Paprika - Grym mindfuck-anime.
  11. Hard Candy - Länge sedan jag mådde så dåligt av en film. Ellen Page, I salute you!
  12. Mean Creek - Indiefilm när den är som bäst!
  13. Flash Point - Jag vill vara Donnie Yen!!!
  14. A fistful of dynamite - Stor film! Med explosioner!!
  15. Straw dogs - Dustin goes rampage bland äckliga limey-hillbillies!
  16. Bron över floden Kwai - En massa chaps som bygger en bro! Grymt!
  17. The Stuntman - Återigen, Peter O'Toole. Så underbart skum film!
  18. The dirty dozen - Ett gäng fuck-ups som sätts samman under Lee Marvin.
  19. Lenny - Dustin ÄR Lenny.
  20. Patton - George ÄR Patton.
10 filmer som jag inte hade sett innan som jag såg i år som inte gick på bio men som jag verkligen inte gillade
  1. Aeon Flux - Skräp baserad på en märklig animerad MTV-serie
  2. Honey - Skräp med Jessica Alba.
  3. Catwoman - MEGA-skräp med Halle Berry.
  4. Boog and Elliot - En film som krystats fram i animations-hysterin.
  5. Dead or Alive - TV-spels-baserad film med tuttar. Vänta... tyckte jag inte om den?
  6. Flags of our fathers - Skräp av Clintan.
  7. The Terminal - Skräp med Tom Hanks.
  8. Cleopatra - Never-ending skräp med Liz Taylor.
  9. Death Wish - Skräp med Charles Bronson som INTE lever upp till sitt rykte.
  10. Star Crash - ........ skräp med charm. Men ändå skräp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.