måndag 14 juli 2008

Spelar mer än Allan!

Igårnatt så nådde då till slut det fantastiska Grand Theft Auto 4 sitt slut. Jag och B klarade det sista uppdraget och spelets final var ett faktum. Rätt igenom en underbar spelupplevelse. Så utan vidare fördröjning så tryckte vi istället in min födelsedagspresent Assassins Creed i spelkonsolen. Dra mig baklänges, vilket spel! Det var inte alls vad jag trodde det skulle vara, utan bara bättre!! Ser mycket fram emot att plöja igenom det.

Det känns som om jag inte har spelat så här mycket TV-spel på 10-15 år och jag gillar det. Jag gillar det massor. Mycket beror nog på att TV-spel nu har blivit HD-fierade vilket öppnar för nya och häftiga spelidéer.

Här är några titlar som jag ser fram emot:
  • Star Wars - The Force Unleased - Stjärnornas Krig är alltid Stjärnornas Krig. Efter alla dessa flygplans-spel och sidoscrollande 2D-spel som gjorts så kommer det äntligen ett tredje-personspel i Star Wars-världen. Shit pommes frites, vad det ser häftigt ut. Ljussabel-fighter, jedis, Darth Vader och ett totalt utnyttjande av Kraften. Check it out, bitch!
  • Street Fighter IV - När Street Fighter II kom till Super Nintendo 1992 så blev jag totalt såld. Ett nyskapande spel med förstaklassig grafik. Storyn runt varje karaktär var involverande och man gav sig inte förrän man kunde alla slagskämparnas specialattacker. Sedan Street Fighter II så har mången spelskapare gjort sitt eget fightingspel. Mortal Kombat, Soul Calibur, Tekken, you name it! Ingen av dem har fått mig att fastna. Något säger mig att jag inte kommer kunna låta bli att köpa det nya Street Fighter. Enligt den här trailern så kommer det bli ett jävla drag!
  • Resident Evil 5 - Finns inte så mycket att säga. Jag är ett stort-stort RE-fan och den här trailern säger det mesta om vad som väntar. Det blir många mörka och jävligt läskiga nätter.
  • Bionic Commando - När jag var 8-9 år så spelade jag nog mer TV-spel än någonsin i min karriär. Ett spel jag fastnade hårt för var Bionic Commando till Nintendos första maskin "8-bitarn'". Jag varvade det gång på gång på gång och njöt lika mycket varje gång jag räddat Super Joe. När jag lattjade i Playstation Store häromveckan så hittade jag till min lycka en trailer som visar sig vara en kommande remake på den lilla guldklimpen. Denna gång skall det såklart få upplevas på Playstation 3. Trailern fick mitt hår att resa sig, trots att jag inte ens har något på knoppen!
  • PROTOTYPE - OK, det finns sjuka spel och sen finns det sjuuuka spel. Grand Theft Auto är ju sjukt på sitt lilla sätt. Rayman Raving Rabbids är även det sjukt, fast på ett annat sätt. Condemed 2 kan jag tänka mig är helt jävla sjukt. Men PROTOTYPE... DET ser helt magiskt mentalsjukt ut, och jag älskar det! Ett sånt givet köp! Kika! Observera 1.40 in i trailern hur huvudpersonen åker skateboard på ett lik...
Här är spelens releasedatum:
  • PROTOTYPE - april 2009
  • Star Wars TFU - 16:e september
  • Bionic Commando - januari 2009
  • Resident Evil 5 - Allt från senhöst 2008 till första kvartalet 2009
  • Street Fighter 4 - 3:e februari 2009
Med andra ord så blir jag mycket inomhus i höst. Hä-hä!

Inga kommentarer: