söndag 3 augusti 2008

Tvättat av veckan

Efter en klibbig vecka på Filmstaden så har er käre Biografmaskinist gjort en kroppsformatering i form av en lång och skön dusch. Nyligen hemkommen från en varm och svettig vecka på jobbet så lyxade jag till det med dusch, rakning och nya sängkläder i hopp om att det kommer göra den kommande sex dagar långa arbetsveckan lättare.

Efter uppfriskningen så gled jag ner i mina pyjamasbyxor och satte mig vid datormaskinen varpå en kall känsla i ändalykten överraskade mig. Jag hade helt glömt bort att jag hade en 30 cm stor reva i röfven på dessa randiga byxor. Jag skrattade till och testkliade mig på min blottade högerskinka.

Imorgon så är det en dag i soffan som gäller fram tills att gruvan kallar. Jag ska spela Assassins Creed så det dånar om det. Innan det åtagandet så skall jag diska och göra en snabbstädning så att lägenheten inte förfaller helt denna vecka. Jag har en känsla av att jag kommer få något trevligt i posten imorgon. Ett nytt nummer av Allt om Film, kanske?

För övrigt... fis inte i duschen. Det är bara otrevligt för alla parter inblandade.

Inga kommentarer: