måndag 15 september 2008

Det var på tiden?

Till min fasa inser jag att jag inte bloggat på över en månad så jag får nog tusan ta och skriva en rad eller två. Jag skriver ner spridda tankar eller saker som inträffat.

  • Idag kokade jag ägg utan ägg... jo, det är sant. Jag satte kastrullen med vatten på plattan och vred upp till 6:an för att sedan hämta ägget och lägga det i kastrullen. På vägen till kylskåpet kom jag på andra tankar. När jag sedan ser att vattnet börjat koka så ställer jag min ägg-timer i vanlig ordning och sätter mig vid datorn. När timern ringer och jag kilar bort till spisen för att komma ett steg närmare intagandet av ett gott och kokt ägg så inser jag att kastrullen är väldigt äggfri. Jag gjorde om processen... med ett ägg den här gången.
  • Jag har för första gången anmält en person till Kronofogden. Väldigt spänd och nyfiken på hur det ska arta sig.
  • Jag är beroende av Grand Theft Auto 4... för andra gången.
  • Jag ser väldigt lite film nu för tiden.
  • Jag söker ett nytt jobb på en dassig arbetsmarknad.
  • Jag fick idag efter 22 års inbillning veta att det heter Commodore 64 och inte Commandor 64 som jag sagt sedan jag hörde talas om det. Jag skyller missuppfattningen på att jag inte ägde någon själv och såg det därför inte som en viktig uppgift att känna till det korrekta namnet.
  • Jag har inte varit på simhallen och motionerat sedan andra veckan i juli. Trots detta så har jag ändå autogirerat 260 kr till förläggningen varje månad. Bravo.
  • Har ni någonsin sett en ekorre få sitt huvud överkört av en SAAB? På riktigt alltså, inget youtube-trams. Det har jag. Jag tänker inte beskriva det.
  • Min morfar har fyllt 80 år. Det föder många tankar. Bland annat vad vi, "teknologi-generationen", kommer tycka vara science-fiction när vi är gamla. Jag menar, vi har ju varit med från början så alla nya prylar känns inte märkliga på samma sätt som datorn gjorde för mina mor- och farföräldrar.
  • Kommer Barack Obama bli skjuten snart eller? Inte för att jag önskar det men det borde han väl bli med tanke på vilket land han kanske kommer bli president i.
  • Jag har börjat sova mer än nödvändigt igen.
  • Allt om Film har blivit en riktigt dålig filmtidning med onödigt kaxiga skribenter och recensenter. Det började förfalla så fort Seo slutade. Sedan ville ingen skriva ledaren. Ärligt talat!

1 kommentar:

by Stfn sa...

Ja det var verkligen på tiden! det har ekat tomt i min bloggläsare.

Synd att grejen gick till fogden förresten. Jag väntar med spänning på polisen och att dom ska göra sitt här på hemmafronten.

Känner igen mig i mycket av det andra förresten men undrar mest över jobbsöket? Tell me more on da msn :)

Fridens!