torsdag 25 september 2008

The Rage Unleased

Det finns tamejfan inget värre än när man som laglydig anonym medborgare vill spara en 100-lapp på ett köp vilket istället resulterar i att jag får betala 2.8 hundralappar MER än vad jag skulle sparat. Ebola och AIDS... glöm det! Det här är värre.

Ja, jag tog en chansning och beställde ett TV-spel från USA. Jag har blivit tullad EN gång i min karriär och det var några DVD-filmer, även de från USA. Jag fick betala 150 kr i avgift eller något. På senare tid så har dollarn varit så extremt låg så jag beställde Star Wars - The Force Unleashed från staterna för att det skulle kosta mig endast 500 kr inklusive frakt(!!) för att få det hemskickat till mig. Normalpris i Sverige är 649 kr. Vad händer? Jag blir tullad... PÅ 280 KR!!! Helt plötsligt så kostar spelet 780 spänn! Sen visar det sig att Djävulens detaljhandel Media Markt säljer spelet för... 499 kr. Gratulerar, Henrik!

Jag är fullkomligt ursinnig för jag vet att spelet inte är så superbra som jag hade hoppats. Inte enligt kritikerna i alla fall. Det är nog bara att hoppas på att jag har jävligt kul bland stjärnorna.

Som tur är så ska jag ha grabbkväll ikäll då vi ska spela TV-spel, och bete oss som idioter och dricka öl. Då kommer jag nog glömma de 280 kronorna och förmodligen aldrig göra ett nytt försök att köpa TV-spel därifrån.

Jag är så förbannad så att jag ska gå och skita!

1 kommentar:

by Stfn sa...

Jag känner igen varenda detalj. Det sådär någon gång ibland, men jag har kommit undan så många gånger att det har varit värt det. Men chocken är alltid där :)