måndag 7 mars 2011

Välkommen hem!

Eftersom jag glömt att jag skulle komma in tidigare till jobbet idag så blev det ingen matlagning eller dusch innan jag störtade ner på cykeln efter "var är du"-telefonsamtalet. Innan dess så sov jag alldeles för länge varpå min promenad uteblev. Som tur var så blev arbetskvällen problemfri så att jag kunde cykla hem med tanken om att slappa lite och ta nya tag imorgon.

När jag dock öppnar dörren så har katten lagt en purfärsk Thundercat-bajs i sin kattlåda som han lät bli att täcka över. Om han gjorde det för att jävlas, för att han var lat eller för att den luktade så satans illa kan man undra över. Jag skulle sätta mina slantar på det sistnämnda för hela lägenheten var och är i skrivande stund osande av hans skapelse.

Jag har inget emot att min katt är kreativ men då får det vara inom vissa ramar. Det är inte skitsexigt att komma hem med en pilsk tjej efter en festlig lördagsrunda på stan och det luktar bajs i lägenheten. Så vidare hon inte tänder på det förstås...

Inga kommentarer: