onsdag 12 september 2007

Historisk beslut!


För första gången i mitt liv någonsin så ska jag banta! Eller banta är väl att ta i, kanske. Jag ska i alla fall promenera en timme varje dag i två veckor samt dra ner på kosten. Äta mindre portioner och nyttigare. Inget socker, chips eller dylikt. Vi får se hur det går. Det finns cirka fyra-fem kilo som jag skulle kunna donera till välgörenhet.

Anledningen varför jag tog detta beslut är att helgen min vän Dr.Gonzo var här, var fruktansvärd. Missförstå mig rätt, dock! På två olika sätt:

1. Att Doktorn kommer hit är alltid en av årets höjdpunkter då han är en av mina bästa vänner!
2. Den maten vi åt var gudomligt god. Plus att chips, läsk och godis alltid är gott!

MEN... ack så fruktansvärt onyttigt det blev dessa fyra dagar som Gonzo vistades hos mig. När han åkt tillbaka till Peking så kände jag bara "...fy fan. Desperata tider kräver handlingar därefter." Så nu är jag igång. Vi får se hur det går... i skrivande stund så är jag hungrig.
PS. Det är inte min mage där uppe. DS.

1 kommentar:

Annika sa...

Hej!
Hur går det med promenixandet? Jag lade till dig i min lilla favoritmapp. Så nu kanske jag kikar in här lite titt som tätt.

Kram Annika