onsdag 5 september 2007

Jag vill bara skriva lite.


Det sticker i mina ögon. Jag börjar bli trött. Då talar jag inte om den kroniska slöhets-tröttan som jag känner mer eller mindre varje dag. Nej! En "jag-har-stigit-upp-tidigt-och-arbetat"-trötthet.

Idag var det premiär för barnvagnsbio-säsongen och det blev en strålande premiär som bara kunde ha överträffts av att Pampers och Nestlé levererat sina sponsor-blöjor respektive sponsor-barnmat... för de hade de inte. Mödrarna (och de två fädrerna) fick klara sig ändå denna dag.

Häromdagen såg jag Talk Radio, en film regisserad av Oliver Stone. Jag tyckte mycket om den. Kände inga direkta Ollie-vibbar i den men det kanske var filmens avsaknad av Viet Cong som gjorde att jag kände så. Suveräna skådespelare och man var mitt i skiten hela tiden. Underbart. En pärla. Hatten av för Eric Bogosian.

Jag har nu städat och gjort lägenheten fit för en Obón. I synnerlighet den lille med glasögon. Återstår bara lite shopping, dammsugning och tvättning som torsdagen lär bjuda på.

Full rapport läggs efter helgen då Ljung-Björnen 2 sparkas av! Kanske blir fredan full med kortspel och grill samt söndagen full med vingar i ugnen............

Inga kommentarer: