söndag 1 juni 2008

Längtan efter elaka hus

Det har extremt nyligen släppts en ny trailer till spelet Resident Evil 5 som ingår i en av mina favoritspelserier "Resident Evil". Jag minns när det första banbrytande spelet kom i mitten av nittiotalet och det var något helt nytt och fantastiskt till den lika nya och fantastiska konsollen Playstation. Det tragiska med den här spelserien som i och med sin femte del skall gå med i HD-familjen är själva namnet. "Resident Evil"... vad är det för löjligt namn egentligen? "Elaka huset"... det låter som en attraktion på Gröna Lund. Orginalnamnet för spelserien är det mycket tuffare och mycket mer logiska namnet Biohazard. För det är precis vad det är! Ett virusutbrott som gör att de döda blir levande och zombiefieringen är ett faktum. De amerikanska och europeiska spelsektionerna hakade tydligen upp sig på att det första spelet utspelade sig i ett stort hus. Grejen är att det är i princip ingen av uppföljarna som utspelar sig i ett stort hus, men ändå måste de stackars jävlarna bära namnet "Resident Evil". Tvi vale! "Biohazard" hade varit så mycket ballare! Anywho... kolla in den här makalösa trailern för den kommande delen. Jag kan knappt bärga mig att få sätta mig ner i soffan sent på kvällen, släcka alla lampor, slajda in PS3-skivan och låta skräcken ta tag i mig.

Biohazard 5

Inga kommentarer: