fredag 22 maj 2009

Jan-Hård Van Damage

Fredagen borde väl naturligt vara en dag att varva ned på? För sedan kommer ju lördagen då man skruvar upp sig igen för fest och rajtan-tajtan! Varpå söndagen är till för att må illa, ångra sig och återställa sig inför måndagen då jobbet står på lut.

Jag har varvat ner idag. Körde ett träningspass på simhallen och hjälpte till att flytta möbler och montera TV-bänk hos min mamma idag. Så "nyttan" är avklarad. Sen städade jag upp lite i lägenheten så att helgen kunde mötas med ett rent samvete... he...he-he...

Sedan följde en kvällsfika med grannen och ett totalt förlorande in i Spotifys värld. Lyssnat på musik i tre timmar nu! Höjer plötsligt blicken och vad skådar mitt norra öga? Där startar en Jean-Claude Van Damme-film jag inte sett! Den belgiske mannen som jag nu ser på med helt nya ögon sedan filmen JCVD. Oundvikligt så presenterar sig i-landsproblemet... fortsätta lyssna på musik som just idag är en oväntad fröjd eller kolla in dumaction med Janne? Simon Yam är ju med på ett hörn också... jag kombinerar. TV:n utan ljud.

Inga kommentarer: