söndag 31 maj 2009

Tiden är inne

De har anlänt. De är här. De går inte längre att stoppa. Någon måste styra upp diskussionen. Någon måste beröra ämnet. Någon måste proklamera deras plötsliga existens. Vilka är då de? Jag talar förstås om BRÖSTEN. Bröst. Bröst. Bröst. Tuttar. Pattar. Tuttar. Tuttar.

Så äntligen har den tredjedelen av året kommit då varje man tänker... "Var fan har de varit resten av året?". Innan så har de inte gjort något direkt väsen av sig och sen över en natt... PLOPP! Så är de bara där på uppvisning för alla att se, tack och lov! Det beror ju uteslutande på vädret att brösten plötsligt uppenbarar sig och stannar kvar. Jag utvecklar denna teori och inser snabbt att det beror på solen! "Tillsätt sol." och PLOPP! Så är de där! Pulvermos: tillsätt vatten. Sommartuttar: tillsätt sol! Så enkelt och så bra!

För att vidare forska i mysteriet "var de varit de andra två tredjedelarna av året" så tror jag att jag faktiskt löst gåtan. Det är ganska uppenbart när man tänker efter... tuttarna har sin tillfälliga viloplats på exakt samma ställe som Tomten och Påskharen. De kommer ju också bara fram under begränsade tider under året. Tomtefan fullkomligt vältrar sig i bröst tills det är dags att dela ut julklappar. Emellanåt så rastar han påskharen också. Sedan försvinner brösten till sin rättmätiga plats under solen för att sedan återvända till den hemliga viloplatsen som ingen vet var den finns. Förutom Tomten och Påskharen, förstås.

Jag vill passa på att dementera ett påstående, eller ska jag kalla det "en fix idé" som bröstens innehavare, kvinnan, har: ...NEJ! Vi gillar/diggar/tycker om/ÄLSKAR inte era bröst på grund av att vi gör en undermedveten relatering till våra mödrars bröst och den mat, närhet och värme de betydde för oss som bäbisar. Tänk efter nu, flickor! VAR VAR NI SJÄLVA OCH SÖG NÄR NI BLEV MATADE SOM BÄBISAR?? Inte var det på era fäders motsvarande sexuella områden, i alla fall. För där har ni det i en liten ask: era underbara, vackra, fantastiska bröst är för oss män objekt för sexualitet. När jag var bäbis så tuttade jag inte på min mammas bröst för att jag var kåt, utan för att jag hungrig. Idag blir jag då rakt inte hungrig när jag tittar på bröst, utan istället gör jag helt ohämmat en sexuell relatering! Så lägg ner den så kallade "idéen", tjejer.

Det ni har under hakan, ovanför naveln mellan armhålorna är vackert, härligt, relevant, högintressant och mysigt. De finns i alla storlekar och former. Ni kan v-ringa dem, u-ringa dem och bikinisera dem. Tack för att ni har dem, tack för att ni visar dem och tack för att det bara behövs något så enkelt, alldagligt och gratis som sol för att de ska komma fram.



Jag önskar att jag hade uppfunnit bröst. Jag har blivit miljonär.
/ H. T. "Duke"

2 kommentarer:

Marcelo Obón Olivares sa...

Så sant, så sant... you tell it like it is!!!

Skeden sa...

det var så lite så, jag tror jag talar för hela Könet när jag säger: vi gör vårt bästa.