lördag 9 maj 2009

Solstaden

Det är var Karlstad kallas. "Solstaden". Och ja, på lördagen så var det sol... i omgångar. Dialekten är förjävlig med hög hillbillie-potiential.

Torsdagkväll så anlände jag och möttes av min vän J för att sedan äta en mumsig gourmet-burgare på en trevligt sylta kallad Pitchers. Ett par öl senare så bar det iväg till Filmstaden. Ett föråldrat hak som skulle behöva ett uppsving men ändå behålla en del av sin retrocharm. Wolverine var filmen som jag väntat en hel vecka på att se för att kunna dela nördupplevelsen med den liksaså filmintresserade J. Vi kom fram till att filmen var uddlös och utan djup samt innehöll dassiga specialeffekter.

Fredagen gick i dekadensens tecken då vi ENBART kollade på film. J har nämligen fått låna 120 BluRay-filmer av sin bortreste chef då denne fått dem av en barndomskamrat... som bara råkade vara f.d. VD:n på Sandrews. Vi gick utanför dörren två gånger för att handla frukost respektive kvällsmat. Vi lämnade soffan endast för toabesök och matlagning. How's that for vardagsförfall? Filmerna vi såg var "Yes Man", "The Escapist", "The other Boleyn girl", "The bucket list" och "Cool Hand Luke". Maten vi åt var tacos.

Lördagen inleddes med en rundvandring på J:s arbetsplats, "Flash Engineering" som är ett av de mest framstående racing-stallen i STCC-mästerskapet. Fräck arbetsplats om jag får säga det själv, trots att jag inte är bilintresserad. En tur in till Karlstads gator och glass var nästa anhalt. Karlstad har någon fetisch för statyer så vi satte oss vid en sådan och tittade på dumma fåglar.
Efter glass och fåglar så var det dötid inför entrandet av utestället Nöjesfabriken. Helskönt ställe med honor, öl och bowling. Efter att ha utklassat J i bowling så fick jag genast spö i flipper. Sen eskalerade intaget av öl och saldot på kontot minskades. Efter att ha dansat en stund så leverade jag hela charmen till Minna vid Jinx-montern. Hon nappade men kände sig tvingad att agera proffessionellt... med andra ord så blev det inget eftergos i J:s soffa oss emellan. Vi lämnar stället och arrangerar den märkligaste efterfesten jag någonsin varit på. Då vi inte fått igenom vår önskan om att DJ:n skulle spela "The rockafeller skank" så fick vi ta saken i egna händer. Så efter två uppspelningar av detta musikstycke och vilt dansande och viftande med glowsticks av J och mig så faller vi till golvet i gapskratt. En ultimat avslutning på en soft helg.

Karlstad är avklarat!

Inga kommentarer: