tisdag 15 maj 2007

Galapremiär

Då var det gjort. Den är skapad och det tog inte sju dagar utan närmare sju minuter. Med "den" så syftar jag så klart på vad jag oundvikligen kallar "min blogg". Länge förundrades jag över fenomenet som nästintill förpestat vår omvärld. Det fanns en för alla: "Mode-blogg", "Homo-blogg", "Virtanens blogg". Jag fick aldrig något grepp om vad den exakta innebörden var men jag insåg att det var... hippt. Och o-hipp som jag är så brydde jag mig inte så mycket mer om fenomenet. Men när en av mina bästa vänner fallit hals över huvud ner i blogg-fällan så ville jag självklart läsa den och till min förvåning så var det inte så farligt som jag trodde att bli del av kulturen. Först som läsare, nu som bloggare.

Denna blogg kommer till stor del vara ett instrument för att kanalisera min koma-drabbade kreativitet som på sistone ligger på nivå med att klippa naglarna eller möblera data-rummet.
En gång i tiden så var kreativitet det enda min vardag bestod av(ni hör väl harp-musiken och ser flashback-bilderna?) för att sedan förfalla och bli bittert besegrat av realismens lansar i ett utdraget krig som var oundvikligt. Jag gick från lovande skådespelare till anpassad knegare med filmintresset som enda spår av mitt forna jag. Observera att jag lyckats fly från gångna års "knegande" tack vara mitt nuvarande jobb som är en av de bästa ingredienser i mitt liv. Jag har helt lämnat teaterscenen och sedan dess har mitt behov för estetiskt utlopp packats inom mig och påminnner mig då och då om att det bara MÅSTE komma ut. Så nu sitter jag här och skriver som lösning.

Det andra syftet med denna blogg är att min bäste vän B ska åka till US and A om ett par veckor och jag ser inte hans skinny ass förrän i augusti månad vilket suger. När han har tid så kan han smyga in hit och kolla vad fasicken jag sysslar med om dagarna egentligen i hans frånvaro.

Så, nu är isen bruten, tärningen kastad, grillen tänd, finskorna putsade(välj själv om det är Leena Rihijärvi eller ett par dojjor), knäckebrödet tuggat, bäbisen rapad eller kort sagt... jag är en bloggare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vad ska man säga..? Kul att du får utlopp för din kreativa sida som jag vet är ofantligt stor och bra att jag nu har ett sätt att hålla lite reda på dig under min tid i DET FÖRLOVADE LANDET.
Just ja! Mitt val blir nog Leena framför dojjorna, eller pjoxen som någon skulle sagt.
Bra film du har länk till där också...
Tjo / Cheechoo

Marcelo Obón Olivares sa...

Där ser man... you,ve joined the dark side my young padawan. Vi får se till att göra pr för varandras bloggar. Det är vi mot alla andra... typ!/ Dr. Gonzo