tisdag 30 oktober 2007

Gala... ktiska hotell?


Solstorm... den mest hypade svenska filmen denna höst... är skitdålig. Så är det bara. För en vanlig lekman som inte ser så mycket film så kan jag tänka mig att den är bra. Men för det vana filmögat så ser man en wannabe-Hollywood-rulle som bara kvittar.

MEN!... allt var gratis. Jag drog med mig min kusin på en galakväll på operan. Nej, det var på bion. Filmen var Solstorm och snittarna var goda. Vinet flödade, kvinnorna fanns(40-taggare) och det enda som saknades var sång. Tillställningen var jättetrevlig trots en kass film och efterminglet på haket bredvid vad över förväntan. Min kusin plockade nämligen helt sonika hem en gratis övernattning för två personer på ett hotell i valfri stad. Lotteri är kul när man vinner! Inte sant?

Inga kommentarer: