måndag 23 juli 2007

Tangentbord och rovdjur


Jag är vanligtvis en kontrollerad person. Jag har självkontroll, helt enkelt. Fast när jag blir orättvist behandlad så kan även en fridens man som jag ta till fysiska medel för att min ilska ska komma till sin rätt. Mitt tangentbord har nu blivit varse detta faktum.

Jag spelade en pokerturnering på Svenska Spel och ni därute som spelat poker relativt mycket vet att det är fullt möjligt i Texas Hold 'em att bida sin tid och vänta på bra kort. Vad ni därute som spelat poker relativt mycket också vet är att om man sitter i en timme och en kvart och har sett ca 70-80 händer varav 6 stycken var spelbara men bara en av dem gav betalt, så kan även den frommaste av munkar vilja gå medieval på närmaste ass.

Jag drabbades av ovan nämnda och när en motspelare till slut gjorde slut på mitt lidande och slog ut mig ur turneringen så fick mitt tangentbord smaka på mina Fists of the North Star. Jag sitter nu med en gammalt standard-tangentbord och skriver. Visst funkar det men det ser lite malplacerat ut. Och NEJ, det är inte ofta jag brukar våld på detta vis på grund av aggression... jag blev bara så in i helvetes besviken på pokern och det rann över.

Ikväll så har jag och A från jobbet, efter en hård arbetsdag, sett Rovdjuret fucking 2! Jag såg den nån gång på 90-talet och minns i princip inte ett skvatt av filmen. I denna Special Edition som jag har i min ägo så finns det ett upphottat DTS-track som inte gick att ha för hackor! Sen att själva filmen bara har arga män som blir lemlästade och hårt beskjutna så blodet skvätter i alla väderstreck bygger bara upp mer njutning hos oss två action-älskare. Filmen stannar endast av då det är lite breifing på polisstationen. I övrigt så är det våld, sex och splatter! Helt strålande! Hur kan denna filmen bli så dissad av alla? Det är den bästa Hard-feelings-rullen jag sett sen Extreme Prejudice med Nick Nolte. Det är män och de är svettiga och arga, de svär, spottar samt skjuter ihjäl folk i samma tempo som Östermalm-brats köper hårgele. Gotta love it!

Inga kommentarer: