onsdag 18 juli 2007

Wrappin' up the semester


Medan jag mumsar i mig min patenterade kycklingsallad så sitter jag och försöker minnas vad jag har gjort på de resterande sex dagarna av min semester... och det enda jag minns är att jag har spelat Wii. Jag är extra hooked på Zelda - Twilight Princess och uppenbarligen så har det gett mig dålig verklighetsuppfattning då jag som sagt inte minns mycket av min andra semestervecka.

Jag lyckades mellan allt Wii-spelande att kolla in John McClane i Die Hard 4.0. Makabra actionscener, överdrivna till tusen. Visst, jag blev underhållen men det var lite väl extremt emellanåt fast med glimten i ögat. Efteråt så ville jag kika på Death Proof en gång till innan den försvann från Växjö Filmstad och DVD-väntandet inleds. Jag måste säga att DP var ännu bättre andra gången! Den gick rakt upp på min Top10-lista!

En och en annan film för hemmabruk har jag lyckats klämma av också.

Foxy Brown - I princip samma film som Coffy, fast råare! Och det är ju bra!
The Yards - Ett överraskande bra drama med suveräna skådisar!
Harry Potter och Fenixorden - Vad ska man säga? Det var en HP-film...
Harry Potter och fången på Azkaban - Jag var tvungen att kolla en grej...
Anita - Ur en tonårsflickas dagbok - Så otroligt kul! En 22 år gammal Stellan Skarsgård och en nymfomanisk Christina Lindberg. Allt smuts och alla repor var kvar och det förhöjde stämningen något enormt! Appropå enormt... bröst... eh... hrm...

Semesterns filmskörd slutade på imponerande 25 stycken filmer på 14 dagar. Jag är helnöjd!

Här är lite bonusfilmer jag lägger i bloggen som jag sett efter semesterns slut:

The Italian Job - Orginalet med Micke Caine! Inte alls den filmen jag trodde det skulle vara men helskön.
Zulu - Återigen Michael Caine. Stor film med 44 år på nacken. Bra skådespelare men krigsscenerna var löjliga med dagens mått mätt. I alla fall när det var närstrid.

1 kommentar:

Anonym sa...

hmf, du borde klarat 28 filmer på 14 dagar. Dåligt.