fredag 16 november 2007

STOPPA PRESSARNA!!


Det har varit mycket diskussion i min lägenhet om det kommande 500st-DVD:s-jubileet. Snacket har gått om kandidater och favoriter till den prestigefyllda utnämningen även i bloggen. Eftersom det är en viktig milstolpe i mitt samlande så gjorde jag idag en grundlig kontroll av min samling mot min databas med tanke på att det är "väldigt nära nu".

Till min fasa upptäckte jag att det saknades 6 filmer(!) i databasen vilket indirekt spolierar det kommande jubileet! Det har istället redan hänt mitt framför näsan på mig! Jag hade gärna sett att Ratatouille, som landade i lådan idag, hade blivit min 500:e DVD. Det hade varit mer än perfekt. Nu får jag istället ställas inför ett beslut då jag i måndags mottog 6 filmer samtidigt. Om man nu ska se det kronologiskt så tror jag bestämt att jag öppnade paketet med Zodiac, Pirates 3, Spiderman 3 och Borat först. Dessa fyra utgör nummer 496-499 i samlingen. Det andra paketet med filmer i måndags var Bubba Ho-Tep och Black Rain.

Efter kronologisk och alfabetisk analys så framgår det att Black Rain - Special Collectors Edition blir den 500:e filmen i min DVD-samling.

Gratulationer till Black Rain och gratulationer till mig som spenderade 1 ½ h på detta ofantligt nördiga men skojiga och ack så nödvändiga åtagande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att andra också lägger ner tid på sånt här!

Min 500 vart Marathon - Limited Edition (R3,KOREA). Bra film - väl värd platsen :)