tisdag 22 april 2008

Det finns utrymme för förbättring

Dagen HD blev inte helt utan bakslag. Förstärkaren fick jag köpa utan låda vilket medförde att fjärrkontrollen glömdes skickas med. Fick plocka upp den dagen efter. Bildkvalitén på Nintendo Wii var bedrövlig. Lånade en komponentsladd som slog mig som medioker då det inte blev så värst bättre. Fick panikångest när jag trodde att TV:n inte kunde hantera Guitar Hero 3, men det skulle visa sig att jag bara inte var van vid skärmstorleken eftersom det skapade en helt ny timing från mina gura-fingrar.

Den andra stora besvikelsen är DVD-kvalitén... trots input i förstärkaren med HDMI-sladd och vidare HDMI in i TV:n så såg det inge vidare ut. "OK", men inte bra. Fast jag kollade bara en 2-3 filmer. Sin City var en av dem och den såg bra ut men det har ju sin digitala förklaring. Jag tror det är läge att skylla på den prestandamässigt endast godkända DVD:n. Gonzos hermano har dock en bättre begagnad spelare som han ruvar på tills jag åker till Peking.

Vad var bra då? LJUDET! Efter en skojig mikrofon-kalibrering så testkörde jag förstärkaren med Top Guns DTS 6.1 Discrete-spår och det var härligt, härligt! Ska finetune:a lite mer imorrn.

Allt som återstår är nu är ankomsten av en PS3:a. För er trogna läsare så minns ni kanske inlägget om en "superdeal"? Ni kommer få bekräftelse så fort jag fått det. Over and out.

Inga kommentarer: