måndag 28 april 2008

Potpurri, ah-tvi, ah-tvi!

Följande inlägg är blandat med tankar och händelser...

Indiana Jones - Dödskallegrejens förbannelse-ma-thingy aslånga-svenska-titeln har premiär snart och det kombinerat med att jag kikat in på filmen 21 några gånger idag på jobbet fick mig att tänka på en sak... Vad tusan gör den lille kinesen(som egentligen är vietnames) Short Round nu för tiden? Ni vet, han som körde flyktbilen i början på andra Indiana Jones-filmen. Det var även han som var Data i den totala favoritfilmen från lågstadiet, The Goonies. Hans namn är Jonathan Ke Quan och han fyller 37 bast i år! I Indy 2-filmen så fick han alla bra repliker! "Dackta Jones! No time fo' love!" "Dackta Jones! No mowe pewashoot!" Se killens CV här.

Utan att ens ha fått en Playstation 3 så har jag redan köpt 3 stycken spel till konsollen för tokiga underpriser! John Woo's Stranglehold var ett givet spel för mig så fort jag såg att det skulle komma ut. NHL 2K8 blir det nya tidsfördrivet för B och mig! Co-op hockey is the fucking shiiiit!! Slutligen ett, hoppas jag, tokröjigt Beat 'em up-spel blandat med RPG som har över 100 olika Marvel-karaktärer i sig; Marvel Ultimate Alliance! Du kan lira upp till 4 personer samtidigt och du väljer din favoritkaraktär från Marvels värld och sen är det bara ut och spöa bad guys och underhuggare, bana efter bana! Det kan bara inte vara tråkigt!!

Om ni inte har ätit Lay's Chips innan så är det hög tid. Ett, till min kännedom, amerikansk chipsmärke som jag plockade upp på City Gross häromdagen. En fenomenal smak vid namn Cheese and Onion. Prova!

Grillpremiären skedde idag på min balkong. Trevligt. Jag och B avnjöt kycklingspett i glada vänners lag! ...eller är det goda vänners lag? ...vi åt!

Inga kommentarer: