onsdag 21 maj 2008

Det mesta är skit just nu...


För er som är nyfikna på hur det har gått med min så kallade "superdeal" så har det utvecklats till en av de värsta perioderna i mitt liv. Föregående inlägg var riktat mot den säljande parten av "superdealen". Den är ännu inte genomförd eller avslutad så följetången fortsätter.

5 anledningar varför jag inte vill jobba kvar på Filmstaden:
  1. Jag har tröttnat och i och med det förlorat all ambition att göra det lilla extra som jag länge varit en av de enda som gjort tillsammans med min kollega A.
  2. Lönen är för dålig och eftersom jag i princip aldrig kommer upp i heltid så är det ju bara att göra räkenskaper och inse fakta...
  3. Jag pallar inte kvällstid längre då det isolerar mig från människor och umgänge. Jag umgås i princip bara med B nu för tiden och jag ligger på den stackarn i princip hela tiden i vänskapsdesperation.
  4. Stammisarna går mig på nerverna. I alla fall de två som är så jävla störiga. Jag vill bara sänka dem så fort de kommer in och ska vara kompis med mig. Fy fan!!
  5. Jag träffar inga nya människor där. Har jobbat med samma, dock jättehärliga, gäng i tre år och det är inte så att det finns hundra personer på arbetsplatsen precis.
Biografbranschen känns som ett sjunkande skepp som jag vill hoppa av. Det är så otroligt dåligt med folk just nu som besöker oss i Växjö. Nu när SF lanserar konceptet Biosommar '08 med start imorgon med Indiana Jones 4 så kändes det som att saker skulle kicka igång äntligen. Natten före premiären, det vill säga i skrivande stund, så är det inte ens i närheten av hälften sålda biljetter på samtliga sex premiärdags-föreställningar.

Hela tiden hör jag snorungarna säga "Den laddade jag ner förra månaden och den såg jag i julas bla bla bla bla bla..." när de pratar om filmer som vi premiärvisar. Jag pallar inte det jävla snacket. Nedladdningen av film är det största hotet mot biobranschen och folk står öppet och skryter om det mitt framför mig. Visst, Sverige är ett sketet jävla land när det gäller premiärdatum men varför tror alla att det är så "dyrt" att gå på bio? Jo, för att fjortisarna laddar ner filmerna och ser dem på sina satans 19"-skärmar hemma med fula jävla skrivbordshögtalare istället för i biosalongen. Nog ältat om detta för den här diskussionen har jag fört på jobbet sedan jag började där.

En oväntad ljusglimt i min vardag är Grand Theft Auto 4. Eftersom min superdeal inte verkar gå igenom så tröttnade jag på den där jävla spermaburken i Kalix och gick till Elgiganten och köpte mig en Playstation 3 med medföljande GTA4. Jag visste att spelet skulle vara bra men jag hade aldrig spelat något GTA-spel förut. Det stod där i affären och ropade försiktigt på mig så jag tänkte "What the hell." och slog till. Hela paketet var 100 kr billigare än ett vanligt PS3-paket... utan medföljande spel.

Aldrig har jag varit så fängslad av ett spel. Eller, jo visst grep Final Fantasy-spelen tag i mig under mina sena tonår men GTA4 är som en drog! Jag skulle kunna beskriva spelet och dess innehåll men det skulle göra det här inlägget dubbelt så långt. Låt mig bara säga att det är det bästa spelet jag någonsin spelat.

Imorgon så jobbar jag 12 timmar eftersom jag måste klippa ihop bägge Indiana Jones-kopiorna som vi förhoppningsvis får imorgon(premiärdagen). Bonnläpps-poker i Ingelstad på fredag. Wish me luck. Förra gången blev jag utslaskad. Läs om det några snäpp nedan.

Inga kommentarer: