lördag 24 maj 2008

En fest för svin


Sitter i B:s pad och alkoholiserar min kropp inför den jävligaste sammandrabbningen av studenter known to man... "Grisfesten". Första gången för mig trots att jag varit lite utav en student här i stan. Har aldrig fått rätsida på varför de kallar den Grisfesten men det kanske har med att göra att alla grisar runt asfulla och beter sig som svin? Festligt blir det nog i alla fall. Goda vänner och flödande öl. Lite rädd är jag dock.. jag är allergisk mot fucking overaller. En sån där jävla töntig orange "det-här-bevisar-att-jag-är-en-wild-and-crazy-studentjävel"-klädsel. Vet inte varför jag hatar de overallerna... kanske är som mitt tillfälliga Julia Roberts-hat som jag inte heller hade någon förklaring för. Fast allting kanske inte behöver en förklaring.

Inga kommentarer: