söndag 11 maj 2008

Fin helg

Fredagen hade kunnat varit roligare. Jag softade dagen igenom och hann faktiskt simma några längder också. Dagen var en transportsträcka till kvällens pokerturnering i hålan Ingelstad. Ryktet om de som spelar där är att de inte har färdigheter som är av direkt yppersta klass. "Slaskpoker" är en term som definierar spelare som inte riktigt vet vad de gör och spelar med skitkort och inte helt sällan vinner genom tur. Jag finner sånt spel oerhört frustrerande för det gör det riktigt svårt att spela "korrekt" och bra poker. Min pokerdebut i Ingelstad-sammanhang blev av det kortaste slaget. Jag spelade mycket bra och felfri poker tills en av "spelarna" fick för sig att slaska två halvdana kort mot min kanonhand. Den kanonhanden förvandlades till en hög med hundbajs på grund av att den satans bonnläppen spelar med skit och kombinerar detta med tur. 40 minuter in i spelet så åker jag ut först. Kvällen blev väldigt kort så jag tråkar klart dagen hemma i min lägenhet. Anti-klimax.

Lördagen däremot hade ett bröllop på schemat och ankomsten av Nybro-boysen som är lika tokiga varje gång. Bröllopet mellan en kompis och dennes flicka var jättefint. Jag och nybroiterna blev sketpackade och skrattade oss genom kvällen. Hur kul som helst. Vädret var av toppklass hela dagen.

Söndagen blev inte så bakfylle-svärtad som vi väntat oss. Slapp-golf i soffan med Wiimoterna i händerna inledde dagen. Korvgrillning och The Thing med Kurtan Russell följde. Sen så sålde jag mina Guitar Hero-gitarrer och vid lämning av dessa så fick jag köra Posche för första gången i mitt liv. Satans ballt alltså! Kvällen ledde till ett spontant biobesök där jag såg den perfekta dagen-efter-filmen What happens in Vegas. En liten söt och förutsägbar historia som fick mig att skratta. Jag är helnöjd med det besöket. Nu ska jag göra mackor i min gula och antika mack-grill.

Nästa vecka så är det jobbet som gäller och kanske slutet på min ångestfärd gällande en Playstation 3...

Inga kommentarer: