måndag 18 juni 2007

Min prylstatus är höjd


Mitt street-cred inom den undre prylvärlden har höjts på den senaste tiden. Prylar jag berikat min i-landstillvaro med hittills i år är:

  1. En ny widescreen-monitor till datorn


  2. Nya högtalare/baslåda till datorn


  3. Nytt headset till datorn


  4. En torktumlare


  5. Nya högtalare/center till hemmabion


  6. Mp3-spelare


  7. Digitalkamera


  8. ...och slutligen... ett Nintendo Wii som rimmar på "jag kunde inte låta blii"

Jag har här ovan plåtat mina nya högtalare med min nya digitalkamera. Det syns inte så värst bra vad som egentligen ska visas. Jag har inte konfigurerat mackapären ännu. Jag har alltid i alla tider varit dålig på fotograferings-kameror, märkligt nog. Videokameror - inga problem! Men en kamera som tar stillbilder har av någon märklig andledning inte passat bra i mina händer. Men det ska jag försöka ändra på.

Så... hur känns det nu då, undrar du? Med vad som känns så menar ju alla inblandade så klart hur det känns att ha splitternya, prisvinnande högtalare i hemmet där det tittas frekvent på film! Jo, tack, bara fint. Eller, i ärlighetens namn så känns det fantastiskt. Jag testkörde mina nya älsklingar i fredags och lördags med diverse kraftfulla ljudspår ur DVD-samlingen. Inledningen i Fight Club, lövscenen i Hero som är min referens-scen NUMERO UNO i hemmabio-sammanhang, min region3 utgåva av Resident Evil: Apocalypse som har DTS ES 6.1 Matrix-spår, flykten på mattan i Disneys Aladdin, första actionscenen i Blade 2 och lite annat smått och gott. Min kusin och jag ändrade lite inställningar i förstärkaren och nu låter det som jordgubbstårta!

I skrivande stund inser jag att jag totalt glömt att köra introt av Superman eller när Daniel Day Lewis härjar sig genom elaka indianer med sina musköter till den underbara violinen i DTS. Undrar om Robocops "Come with me or there will be...*konstpaus*... trouble!" har något att erbjuda. Han skjuter ju åtminstone en 50-60 henchmen i lagerhuset. Introt i Top Gun är ju också givet. Det krävs Audio Pro för att Kenny Loggins nästan ska bli cool.

2 kommentarer:

Marcelo Obón Olivares sa...

Det krävs mer än AUDIO PRO för att Kenny Loggins ska bli cool igen. Fast frågan är... var han någonsin det? Tänk på det!

Anonym sa...

Jag är avundssjuk :(
Det blev grymt cuz. Ska försöka att fixa skjuts till ditt wii så att du har det i helgen...

hasta luego!!