måndag 11 juni 2007

Wii are the world


Jag har inte bloggat nu på några dagar och det är för att jag inte haft något riktigt kul att berätta om. Det har jag minsann nu!

Söndagkväll = boysnight! Jag, A och M från jobbet ville hitta på något på kvällen då vi inte behövde stiga upp tidigt, eller alls, måndagmorgon. Det visar sig då att en kompis till A skaffat sig ett Nintendo Wii. Oj-oj-oj, det som jag velat testa sedan det kom ut på marknaden. Vad vi tänkte göra var att kanske se en film, lira lite retrospel som Nintendo 8-bit samt testa den där Wii som A lånat. Kvällen resulterade i ett uteslutande testande av den där Wii.

Vad som skiljer Nintendos föregående spelkonsoller något enormt från Wii är att de har handkontroller som du använder bägge händerna till och du har antingen en spak eller ett styrkryss som styr något eller någon på skärmen. Glöm allt sånt! Med Wii så har du en pinne, nunchaka, dildo, eller vad du vill kalla det. Den lille fan känner av när du svingar den tack vare en mottagare som ställs på eller under TV:n. Vi fann oss svingande golfklubbor, tennisracketar och baseball-trän! Inte nog med det, vi boxades och spelade bowling också. Vi hade så otroligt kul så att folk blev förbannade. Var jag än har bott så i hela mitt "egen-lägenhets"-liv så har jag aldrig fått klagomål från grannar. Den oskulden är tagen tack vare Nintendos Wii. Vi tappade helt tidsuppfattningen. Vi tjoade, tjimmade och skrattade oss ända in i söndagsnatten tills en granne sa stopp. Eller "håll käften" vrålade han, för att vara exakt. Eftersom temperaturen var hög uti kroppen hos alla i Sverige igår så blev det otroligt varmt att svinga och ha sig i lägenheten där tre halvnakna snubbar alstrade ännu mer värme. Vårt vrålande och skrattande hade spridit sig ut ur mina bägge och öppna balkongdörrar så grannen behövde inte ens ringa på. Han vrålade bara tillbaka. Aha? Är det bara vi som inte behöver stiga upp följande MÅNDAG-morgon? Ooops!

Inga kommentarer: