onsdag 20 juni 2007

Senaste filminköp


Senaste tillskotten i två snart överfulla DVD-hyllor:

The Game - special edition
Har inte sett de 10 sista minutrarna av denna... de minutrarna som är viktigast i hela filmen. Det är ju David Fincher och jag hittade den billigt så, vad tusan!

The Postman strikes back och Flaming brothers
De senaste Hong-Kong-flicksen i samlingen. Chow Yun Fat i bägge två. Ej sett någon av dem.

Edmond
Såg jag idag faktiskt. Helt OK rulle på 1.19 bara. William H. Macy är bra och jag gillade verkligen sista scenen. Köpte den för 26 spänn inklusive frakt.

A fistful of dynamite - special edition
Kommer nog med posten imorgon. Har inte sett den men Dr.Gonzo säger att den är mucho bueno.

Kopps - 2-disc utgåva
Letat länge efter denna OOP:n då jag gärna vill ha så bra utgåva som möjligt av en film. Hittade billigt på tradera. SÅLD!

Planerade inköp


  • Christina Lindberg-filmerna Wide Open, Anita-Ur en tonårsflickas dagbok och Exponerad. Snusk är bra!! Och bröst... är bra! Jättebra faktiskt.
  • Fjärde säsongen av Scrubs.
  • Andra säsongen av Homicide.
  • Tredje säsongen av Arrested Development.
  • Åttonde säsongen av The Simpsons.
  • Svenska filmerna Offside och När mörket faller som jag tyckte mycket om.
  • Jag måste komplettera blaxploitation-trilogin Shaft med Shaft in Africa.
  • Jag har sug efter ny anime och jag såg en skön titel vid namn Afro Samurai. Den verkar vara en upprepning av beprövade moment och krystat cool men jag vill ha...
  • Jag vill ha mer 70-tals-sleaze! Black mama, white mama... titeln säger allt.
  • Malcolm X-special edition och Boogie Nights-special edition är båda två lite för dyra fortfarande. Men jag har tålamod.
  • På Videomix här i byn så finns Jakten på nollpunkten för 69 spänn... ju mer jag ser slutet på Death Proof på jobbet, ju mer vill jag se den filmen.

Kära hjärtanes! Hur ska alla dessa filmer få plats? Dags att ta fram borren och pluggen och slänga upp en hylla till snart. Jag har tre stycken i förrådet som väntar på att få tjäna mig...

Inga kommentarer: