söndag 19 juli 2009

Dag 2: Labour day

Min andra semesterdag var allt annat än semester. Farsan och jag skulle ge oss på en gammal vägg som behövde skrapas, borstas, grundmålas och målas. Innan dess så hanns det med inköp av ny tandborste och hundpromenad. Jag har nu en tandborste med en varg på. Riktigt tuff.

Att skrapa bort gammal färg från väggar är otroligt tråkigt men det måste göras. Farsan och jag kavlade upp ärmarna och satte igång. Fast eftersom det var en hyfsat solig dag så körde jag med bar överkropp i hopp om att få lite färg. Jag hade inte med mig några arbetsämnade kläder så Birgitta rotade fram ett par gamla jeans a lá 90-tal som var min midjestorlek TROTS att de tillhört farsan. På grund av värmen så knipsade jag av benen på jeansen och ja... jag hade nu ett par avklippta jeansshorts på mig samt bar överkropp. Vääääldigt Freddie Mercury. Fast i Flen så är ändå alla brudar inavlade så jag kände att det inte spelade någon roll att jag för tillfället inte såg ut som den heterosexuellaste killen i grannskapet.

Kvällen kom närmre och det innebar grillkväll hos systra mi. Bland alla hundar(hon driver en kennel) och stök så blev det mycket god mat och öl. Och White Russians. Och alkoläsk. Och en hallondaqurie(min svåger skulle beställa två öl och fick till vår förvåning två "kvällens". Vi tänkte "fuck it" och för andra gången på samma dag så såg jag för tillfället inte ut som den heterosexuellaste killen i grannskapet. Stället jag och min svåger stuckit till efter grilleriet var Harry's. Växjöbor, jag vet vad ni tänker... fast Harry's i Katrineholm har tydligen inte alls samma åldersnisch som i hemstan. På detta mycket mer ungdomliga Harry's träffade jag för första gången en livs levande Counter Strike-tjej. Galet! 26 år gammal, nyutbildad jurist och älskar CS och tv-spel. Woman of my dreams, tänkte jag! Hon ville byta facebook och jag tror vi gjorde det. Hon försvann sedan i vimlet.

Jag har bildbevis både på mitt dagsverke samt besöket hos syrran men jag har såklart glömt överföringskabeln till digitalkameran hemma i Växjö så det får väntas till onsdag innan jag lägger till några foton.

Inga kommentarer: