onsdag 1 juli 2009

Tju-nie

Jag har nu överlevt, stått ut med och avverkat 10585 dagar i mitt liv. 10585 exklusive skottårsdagar, ska jag be att få tillägga! Bland dem finns det några jag ångrar och några jag skulle vilja uppleva igen. Bland dem finns några människor jag förlorat och tappat, både med avsikt och ofrivilligt. Några människor som fyllt flera av dessa dagar vill jag förgäves ha tillbaka.

Borde jag ha gjort mer under dessa 10585 dagar? Är det för mycket begärt att dag 9455 så kunde jag ha gett några hundralappar till en fond vars pengar går till att rädda en utrotningshotad art? Jag har nämligen aldrig någonsin i mitt liv gjort en sådan donation. Kunde jag dag 7001 sagt till mina föräldrar hur mycket jag tycker om dem? För det kan vi "alla" bli bättre på, sägs det. Så visst finns det plats för förbättring och utfyllnad av de nästkommande 10585 dagarna.

Vad är jag då trots allt nöjd med efter dessa 10585 dagar?

Jag är nöjd med att jag inte är en fetknopp. Jag har fin fysik. Jag är nöjd med att jag för redan 2555 dagar sedan kom till freds med att jag inte längre skulle ha något hår på mitt huvud. Jag är nöjd med att jag inte är ett jävla svin. Jag vet inte en enda person som tycker illa om mig. Jag önskar jag kände till åtminstone en! Jag hoppas han eller hon finns därute och verkligen tycker jag är ett as. För inte länge sedan så var det en person som tyckte illa om mig men jag bad om ursäkt och sen var vi vänner igen. Jag är nöjd med att jag inte är en mes, vekling eller tönt. Att jag är en nörd kan jag inte hjälpa, men hellre det! Jag är nöjd med att jag vet, kan och förstår väldigt mycket trots att det finns en hel del jag verkligen inte fattar.

Nu skall jag inleda mitt sista år som har en 2:a först i talet med att sova.

Inga kommentarer: