tisdag 21 juli 2009

Dag 4: Peking

När man ändå är i Peking-trakten så bör varje normalt funtad människa besöka Gonzo. Sagt och gjort och en tågresa senare så återförenades jag med The Obón Bros. Schysst thaikäk, massa filmsnack, fika och skratt följde denna första riktiga semesterdag. Med det menar jag att det verkligen kändes som jag hade semester. Sen att båda Obón Bros. också hade semester innebar att vi alla gav varandra väldigt mycket lediga vibbar. Inga bekymmer eller måsten fanns denna dag. Vi gick lite i affärer, köpte ett TV-spel, kollade klädesrealisationer, you name it. Sedan gled jag och Gonzo hem till honom och lyssnade på musik. Vi hann även med att se den schyssta lågbudjet-skräckisen The Mist.

När jag kom hem igen till far så stod spagetti och köttfärssås på menyn vilket var fantastiskt gott. Gonzo hade rekommenderat en B-krigsfilm som jag fått låna inför kvällens filmstund med farsan. Den föll oss tyvärr inte i smaken dock då den var lite osammanhängande och hade ett märkligt tempo. Nedkrupen i sängen så läste jag ut ytterligare en serieroman vid namn A history of Violence. Jo, just den som filmen baserats på. Hittills så har jag läst väldigt mycket denna semester. Inte likt mig...

Inga kommentarer: