tisdag 27 januari 2009

Action Force

Den enda leksaken som på allvar lyckats ersätta mitt He-Man-lekande när jag var liten var Action Force. De figurerna är kända som G.I. Joe i USA men döptes av någon outgrundlig anledning till Action Force i Sverige, förmodligen även Europa. Mäktigt var att farsan under sina USA-besök alltid köpte hem ett gäng "gubbar" till mig. Sedan gömde han en om dagen, gav mig en ledtråd, sedan fick jag leta upp figuren. Plus att många av gubbarna var utgåvor som endast släpptes i USA. Självklart läste jag serietidningen också och höll mig uppdaterad på alla karaktärers bakgrunder och vendettor.

Eftersom både leksaks- och filmbranschen lider av stor fantasibrist så är återvinning hett. Nu blir G.I. Joe film i sommar!

Kolla in bilderna. Lite besviken är jag på min favoritfigur Storm Shadows design. Men hans bror Snake Eyes ser jävligt cool ut.

Inga kommentarer: