måndag 26 januari 2009

Doovde

Karman går upp och ner just nu. Från att jag i lördags gav en bekant en stor ursäkt för något dumt jag gjort på fyllan på nyårsafton till att jag begick ett brott igår. Det var ett brott jag begår EN gång om året endast. Varför min vänliga och skötsamma själ drivs till att begå detta brott beror helt enkelt på tre saker; Staden jag bor i, landet jag bor i och Oscarsgalans existens.

Jag fick en chans att balansera karmavågen i förmiddags på ICA. Jag bestämde mig för att köpa butiksbakat bröd till frukost samtidigt som jag skulle hämta ut ett paket. Bland alla mjöl-och-vatten-konstellationer låg en så kallad "Råg Arnold". Den såg god ut. 29.90 kr? Varför inte? Jag var på bra humör. I kassan satt den vackra blondinen som snabbt knappar in några siffror och säger lite smått uttåkat "Nittonånitti, tack." "19,90? tänker jag. Men Arnold..." Jag har själv suttit i en Konsumkassa för flera-flera år sedan och jag vet att det inte är helt lätt att urskilja alla brödbitar från de andra. Min karma skrek inom mig att "Nu har du chansen!! Säg att den kostar 29,90!!" Men svennejävel som jag är så håller jag bara käft och drar mitt betalkort. Va fan! Jag hade verkligen ingenting emot att betala de extra tio kronorna. Ville jag inte förolämpa henne genom att säga att hon gjort fel? Ville jag "inte vara till besvär"? Ja-ja... brödet var gott i alla fall.

Paketet jag hämtade innehöll min nya doovde och om du inte vet vad det är, kolla här. Den är fortfarande i sin kartong så jag har inte testat den än. Det blir senare i veckan då jag kommer jobba så mycket i veckan så jag får gråa hår på rumpan. Rapport kommer dock.

Inga kommentarer: