söndag 29 mars 2009

Den heliga treenigheten


Det här trodde jag aldrig om mig själv. När Bill Gates out of the blue bestämde sig för att han ville ha en bit av konsoll-kakan inom spelvärlden och inte bara datorkakan så bestämde jag mig i min tur att tycka illa om det hela. Xboxen tyckte jag var skräp och handkontrollen var ett skämt. Det sjuka är att Bill hade och har så satans mycket pengar så han kan spendera hur mycket som helts på utveckling av Microsofts konsoll så att det spelar ingen roll om den är kass in början. När sedan hela projektet tog steget in i HD-världen så gjorde min avsky detsamma.

Fast på senare tid så har jag sakteligen insett att det är en väldigt bra maskin och att vissa fantastiska spel släpps exklusivt till maskinen vilket upprör en tidigt förälskad Playstation-anhängare som jag. Vad göra? Köpa en Xbox360. Jag fann en begagnad på Blocket.se och jag slog till. Lyckades till och med pruta ner den en smula av hillbillien jag köpte den av i grannbyn.

Efter detta tillskott så har jag då de tre maskinerna. Nintendo Wii, Playstation 3 och Xbox360. Så... vad väntar i Microsofts konsollvärld för min del? Förhoppnings massor med roliga spel och en icke-krashande begagnad spelmaskin.

Inga kommentarer: