tisdag 3 mars 2009

Ett instick...

När jag är i maskinrummet på jobbet så har jag mobiltelefonen tillgänglig ifall någon skulle skicka ett sms eller ringa mig. Inget av detta hände igår. "Fy vad få det är som ringer mig..." tänkte jag ledsamt runt 23.40 när arbetsdagen närmade sig slutet. För en minut sedan så ringer mobilen från ett helt nytt nummer! Gud, så spännande!! Jag harklar mig, tar ett stadigt tag om mobiltelefonen, trycker på knappen med den gröna luren och yttrar "...Henke." Följande samtal äger rum...

"Hej... det här är ett automatiskt meddelande från SJ. Vi vill informera dig om att det tåg du bokat biljett till har tidigarelagts med nio till tjugo minuter på grund av banombyggnad. Om du vill veta mera, gå in på essjipunktessé och klicka på trafikinfo och Södra stambanan. Har du uppfattat informationen, tryck 1. Vill du höra den igen, tryck 2."

...jag tryckte 2.

Inga kommentarer: