söndag 8 mars 2009

Stå upp

Efter en tung och hektisk jobbhelg med 27 ackumulerade jobbtimmar så kände jag mig sliten, trött och fnissig på cykeln hem från jobbet. Mitt mini-nyårslöfte var att jag skulle åka ned till Malmö och göra ett Stand-up-comedy-framträdande på en klubb som min kusin känner till. Inträdet är helt gratis på grund av att kvalitén på framträdandena varierar. Det är allt från nybörjare utan erfarenhet till proffs som vill testa nytt material. Så under min lilla cykeltur så kom jag på en hel del roligt material. Så fort jag kom hem så skrev jag ned allt jag kommit på och insåg sedan hur jävla rolig jag är. Det jobbiga är att det kanske inte är någon annan som tycker det... Hur som helst så har jag börjat med mitt debutnummer inom Stand-up-comedy. Förhoppningsvis så får jag möjligheten att fullfölja mitt minilöfte också.

Annars då? Watchmen i Bromölla på fredag. Slagsmåls-dag med min kompis/kollega M på tisdag innehållande Bruce Lee och Street Fighter 4. Imorrn skall jag göra ett tappert försök att återigen äntra(stavas det så??) motions-scenen genom att på förmiddagen sticka till simhallen och... motionera. Wish me luck! Med ett uppstigningssnitt på kl.12.20 den senaste veckan så är oddsen höga att jag kommer upp kl.09 imorrn som jag planerat. Cheerio!

1 kommentar:

Annika sa...

Tycker absolut att du ska komma till Malmö och stå-uppa! Min kompis har pratat om dett stället (vart det nu ligger) Skrik till om.. eller jag menar när du kommer dit!
Kram
/A